اثرهای تغذیه در حاملگی و بارداری

اثرهای تغذیه در حاملگی و بارداری
شما همان چیزی هستید که به صورت غذا آن را مصرف می کنید. به عبارتی اگردر یک ماشین با بازده بالا از بنزینی با کیفیت پایین استفاده کنید، ممکن است مدتی بتواند کار کند اما بعد از مدتی بازدهی و…

اثرهای تغذیه در حاملگی و بارداری

تاثیر تغذیه در حاملگی

شما همان چیزی هستید که به صورت غذا آن را مصرف می کنید.
به عبارتی اگردر یک ماشین با بازده بالا از بنزینی با کیفیت پایین استفاده کنید،
ممکن است مدتی بتواند کار کند اما بعد از مدتی بازدهی و کارآیی آن کاهش می یابد. بدن شما هم همین وضعیت را دارد. بدن باید از سوخت مناسب استفاده کند تا بتواند خوب کار کند و تخمک ها (سلول جنسی مرد) سالمی تولید کند. باروی شما تا حد زیادی به تغذیه تان بستگی دارد.

تاثیر تغذیه در حاملگی
مواد غذایی همانند سابق غنی و کامل نیستند.

اثرهای تغذیه در حاملگی و بارداری
امروزه یکی از مشکلات ما آن است که مقداری زادی غذاهای فرآورده و خالص شده مصرف کنیم. برخی از این غذاها مواد اصلی خود را در طی فرآیند تولید صنعتی تا حد زیادی از دست داده اند. به عنوان مثال ۸۰ درصد روی ( ) موجود در گندم در اثر فرآیند آسیاب کردن و سبوس گیری از دست می رود.

تاثر مواد غذایی در حاملگی
خاک کشاورزی نیز در اثر استفادۀ بیش از حد دچارفقر مواد غذایی می شود و در نتیجه و در نتیجه سبزیجات و گیاهانی که در این خاک ها کشت می شوند، از مواد معدنی کافی برخوردار نیستند. اگر شما چند سال متوالی از رژیم غذایی خاصی خاصی تبعیت کنید تا مقدار غذای مصرفی خود را محدود کنید، ممکن است دچارکمبود تعدادی از ویتامین ها و مواد معدنی شوید.
البته رژیم غذایی کاملاً متعادل بی عیب و نقص افسانه ای بیش نیست و ما به سادگی نمی توانیم عناصر غذایی مورد نیاز خود را از طریق رژیم غذایی روزانه به دست آوریم.
اگر شما به این کمبود های غذایی، عواملی چون حشره کش ها، مواد افزونی و مواد نگهدارنده را نیز اضافه کنید ( مراجعه کنید به بخش های و )، خواهید که چگونه زندگی روزمره باروری شما تحت تأثیر قرار می دهند و به آن آسیب می رسانند.
اثرات مواد شیمیایی مثل حشره کش ها بر روی باروری ثابت شده است و مواد دیگری نیز از طریق اثر منفی بر سلامت کلی شما، روی قدرت باروریتان اثر می گذارند. دانشمندان ممکن است از اثر سمی یک مادۀ شیمیایی روی باروری آگاهی داشته باشند اما اثر جمعی این مواد بر قابلیت باروری ما مشخص نیست.

«« در جهان هیچ چیز بهتر از راستی نیست »»

parsianforum.com

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *