خبر خرید حق پخش ایران – لبنان روی هوا

خرید حق پخش ایران – لبنان روی هوا

 آیا صدا و سیما می تواند حق پخش بازی در برابر لبنان را خریداری کند یا نه؟

تماشا: تیم ملی در حالی باید شهریور ماه در سومین بازی خود در انتخابی جام جهانی با لبنان بازی کند که باز هم چگونگی خریدحق پخش بازی در هاله ای از ابهام قرار دارد و معلوم نیست که صدا و سیما این دفعه قرار است از چه ترفندی استفاده کند تا بازی را پخش کند.

در بازی اول تیم ملی برابر ازبکستان رقم پیشنهادی شرکت WSG صاحب امتیاز حق پخش بازی ها آن قدر بالا بود که صدا و سیما مجبور شد این بازی را از روی شبکه ۷ الجزیره اسپورت بردارد.

این در حالی است که شبکه ۳ تا پیش از این حق پخش تمام بازی های تیم ملی را خریداری کرده بود اما در بازی دوم در برابر قطر تا روز بازی هیچ کس نمی دانست این بازی پخش می شود یا نه. جالب است که در آن زمان تمام اعضای شورای سیاستگذاری ورزش صدا و سیما از پخش این بازی مطمئن نبودند ولی به نظر می رسد به دلیل اینکه در این بازی باید فیلمبرداران ایرانی حضور پیدا می کردند و تصاویر بازی را به سایر شبکه ها می فرستادند، شرکت WSG کوتاه آمد و اجازه داد این بازی پخش شود اما حالا اصلی ترین سوال این است که آیا صدا و سیما می تواند حق پخش بازی در برابر لبنان را خریداری کند یا نه؟

این بازی در خارج از خانه برگزار می شود و قطعا شرکت WSG در مورد فروش حق پخش این بازی کوتاه نمی آید. با وجود اینکه رقم پیشنهادی این شرکت بسیار بالا است به نظر می رسد صدا و سیما راحت ترین راه را در این ببیند که باز هم این بازی را از روی یک شبکه بردارد و پولی بابت آن نپردازد.

البته اگر این مسئله با شکایت WSG رو به رو شود، قطعا صدا و سیما با جریمه مواجه می شود. جالب است که اعضای شورای سیاستگذاری صدا و سیما هیچ کدام حاضر نیستند در مورد این مسئله اظهار نظر کنند تا این شائبه به وجود بیاید که آنها تصمیمی برای خرید حق پخش این بازی ها ندارند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *