روایت ایسنا از کنسرت جدید جنجالی مازیار فلاحی ! با عکس

Persianv.com At site

در ادامه مطلب…

خستین شب کنسرت مازیار فلاحی در برج میلاد با استقرار گشت ارشاد همراه شد.

به گزارش خبرنگار مهر، حضور ون های گشت ارشاد فضای کنسرت فلاحی را تا حدودی تحت الشعاع قرار داده است. به صورتیکه این کنسرت که قرار بود ساعت ۱۸ آغاز شود تا زمان انتشار این خبر هنوز برگزار نشده است.

طبق مشاهدات میدانی ماموران نیروزی انتظامی پس از تذکر، تعدادی از افرادی که با پوشش نا مناسب به این محل آمده بودند را با ون های گشت ارشاد به کلانتری منتقل کردند.

این حرکت نیروی انتظامی با واکنش برخی از حاضران روبرو شد. اما با برخورد مناسب نیروهای گشت ارشاد هیچ تنش و درگیری گزارش نشده است. در کنار مدعوین کنسرت مازیار فلاحی برخی از بازدید کنندگان برج میلاد هم با برخورد گشت ارشاد مواجه شدند.

این حضور گشت ارشاد برای اولین بار در چنین مراسمی به صحبتهای معاون اجتماعی نیروی انتظامی سردار کارگر روز گذشته در مراسم افتتاح انجمن سینمای پلیس برمی گردد که تاکید داشتند، مراسم و جشن های هنرمندان که بر مبنای ارزشها نباشد، همانند جشنواره غذا تعطیل می شود.

****

کنسرت مازیار فلاحی شامگاه گذشته ـ ۲۲ اردیبهشت‌ماه ـ در حالی برگزار شد که گشت ارشاد، مانع از ورود بانوانی به سالن همایش‌های برج میلاد شد که پوشش آن‌ها با اشکال مواجه بود.

این اقدام نیروی انتظامی در شرایطی انجام شد که خبرنگاران و عکاسان رسانه‌ها نیز از قبل برای پوشش خبری و تصویری این اقدام ازسوی نیروی انتظامی آفیش شده بودند.

این اقدام گشت ارشاد باعث شد، تعداد قابل توجهی صندلی در کنسرت «شب خیال» مازیار فلاحی خالی بماند.

از آنجا که این خواننده پاپ و آهنگساز همیشه سعی و تاکید دارد که اجراهای خود را در آرامش و بدون هیجان‌های کاذب سپری کند، اجرا با تکنوازی آکاردئون هنرمند روشندل، داود جعفری، آغاز شد.

احساس خاص او در نوازندگی، مخاطبان را تحت تاثیر قرار داده بود.

مازیار فلاحی در این کنسرت بار دیگر مجموعه موسیقی فیلم‌های خود را به علاوه قطعات آلبوم «قلب یخی» اجرا کرد.

«مجنون لیلی»، «لحظه‌ی دیدار»، «بانوی خیال» و «آدمکای برفی» ازجمله قطعاتی بودند که توسط ارکستر این هنرمند نواخته شدند

فلاحی در این اجرا بار دیگر، سازبندی متفاوتی را تجربه کرده بود که نسبت به اجراهای قبلی ضعیف‌تر به نظر می‌آمد.

او اولین کسی بود که ساز چنگ (هارب) را در موسیقی پاپ به صدا در آورد، اما در این اجرا این ساز را که به لحاظ نوا، یکی از سازهایی استثنایی ارکسترش بود، کنار گذاشت.

این در حالی بود که بهار ایلچی در اجراهای قبلی این ساز را با کیفیتی منحصر به فرد در اجرای آکورد‌های ارکستر‌یک و در تکنوازی به صدا در آورده بود.

جای ساز «ابوا» نیز در این کنسرت خالی بود، با این حال ساز دل‌انگیز فلوت با نوای محزون و ملودی‌های عاشقانه‌اش که به صورت تکنوازی و همنوازی نواخته می‌شد، توانست تا حدی کمبود دیگر ساز‌های بادی را جبران کند.

در این کنسرت تکنوازی نیز از جایگاه خاص برخوردار بود. فلاحی به هر کدام از اعضای ارکستر نیز این اجازه را داد تا در قالب نوازنده‌ی «سلو»، قدرت نوازندگی خود را به رخ مخاطبان بکشد.

طراحی صحنه‌ی این اجرا نیز از تفکر خاص برخوردار بود، که به‌صورت یک خیابان تزیین شده بود، اما نورپردازی همان چیزی بود که در این اجرا کمتر به آن توجه شده بود، رنگ سبزی که در رقص نورها استفاده شده بود، باعث آزار بصری مخاطب می‌شد و دیگر این‌که نور به جای این‌که بر روی سن اجرا تمرکز کند، بر مخاطبان تسلط داشت و این باعث شده بوده که مخاطب سن را به درستی نبیند.

آهنگساز «پروانگی» در این اجرا قطعات جدیدی را نیز اجرا کرد و با عوض شدن فضای ترانه، طراحی صحنه نیز تا حدی تغییر می‌کرد که به نوع خود اقدام بدیعی در موسیقی پاپ بود.

دو قطعه‌ی «تو رو دوست دارم» را به غزل ابوالفتحی به‌عنوان یکی از خیرین موسسه «محک» تقدیم کرد و در این رابطه توضیح داد: ایشان همه‌ی عمرشان را صرف کار خیر کردند، اما با بیماری سرطان دست و پنچه نرم می‌کرد.

من بلیت آخرین کنسرتم را برای ایشان فرستادم، اما زمانه به ایشان فرصت نداد که هیچ‌گاه به اجرای من بیایند، برای همین، همیشه یک صندلی خالی در کنسرت‌هایم برای او نگه می‌دارم.

این اجرا با حاشیه‌های فراوانش به پایان رسید، اما معلوم نشد، مخاطبانی که نتوانستند به‌علت نوع پوشش در سالن حضور پیدا کنند، آیا توانستند هزینه‌ای را که برای خرید بلیت کنسرت پرداخت کرده بودند، را باز پس گیرند یا خیر؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *