فرار هکر کارتهای بانکی با عکس

در ادامه مطلب…

موضوع هک اطلاعات بانکی ۱۰روز پیش به پلیس اطلاع داده شد که کارشناسان پلیس متوجه شدند فقط اطلاعات دارندگان حسابهای بانکی منتشر شده است.

عامل هک کردن کارت‌های بانکی به خارج از کشور گریخته است و هیچ خطری برای دارندگان کارت‌‌ها نیست. پلیس فتای ایران و اینترپل مأموریت دارند تا مرد فراری را بازداشت کرده و به خاک ایران باز گردانند.

این در حالی است که پلیس می‌گوید هیچ سرقتی از عابر بانک‌ها نشده و تغییر رمز ضروری نیست و توصیه می‌کند مردم برای اطمینان بیشتر هر ۳ماه یکبار رمز کارت‌هایشان را تغییر دهند.

در پی انتشار ماجرای هک شدن اطلاعات برخی از حساب‌های بانکی و نگرانی بسیاری از مردم از به سرقت رفتن نقدینگی بانکی‌شان، خبرنگار روزنامه با یکی از مقامات ارشد پلیس،گفت‌وگوی ویژه ای انجام داد که می خوانید:

یکی از کارشناسان انفورماتیک شرکت پشتیبانی که وظیفه تهیه کارت‌های الکترونیکی بانکی را بر عهده دارد با انگیزه نامعلومی اقدام به هک و انتشار مشخصات بانکی شماری از مشتریان بانک‌ها کرده و در حال حاضر نیز به خارج از کشور فرار کرده است.

این مقام آگاه در ادامه افزود: موضوع هک اطلاعات بانکی ۱۰روز پیش به پلیس اطلاع داده شد که کارشناسان پلیس با بررسی‌های موشکافانه متوجه شدند فقط اطلاعات دارندگان حساب‌های بانکی منتشر شده است و هیچ سرقتی انجام نشده و این فرد هیچ دسترسی به رمز‌ها نداشته است و رمز‌ها در اختیار بانک مرکزی قرار دارد و هیچ تهدیدی وجود ندارد.

وی خاطر نشان کرد: هنوز انگیزه این فرد مشخص نشده است و کارشناسان پلیس احتمال می‌دهند وی برای تهدید این شرکت، خیانت در امانت کرده و با انگیزه مرموز و احتمالاً خصومت دست به این کار زده است و پلیس در حال شناسایی مخفیگاه این فرد در خارج از کشور است تا با همکاری پلیس اینترپل وی را بازداشت کنند.

این مقام پلیس به هموطنان توصیه کرد: برای اطمینان بیشتر و پیشگیری از هرگونه سرقت اینترنتی پیشنهاد پلیس این است که هر ۳ماه یکبار رمز‌ها تغییر کند و در انتقال وجه اینترنتی با هوشیاری کامل این امر صورت گیرد.

وی در پایان با تأکید بر این که هیچ وجهی از حساب‌ها سرقت نشده است خاطر نشان کرد: حتی یک ریال از حساب‌ها سرقت نشده و مردم نگران نباشند. هیچ سرقت اینترنتی حساب‌های آنان را تهدید نمی‌کند.

فردی که رمز عابربانکهای ایرانی را در وبلاگ خود منتشر کرده است دیروز در گفت و گو با تلویزیون فارسی زبان بی بی سی اطلاعات تازه ای را ارایه کرد.

خسرو زارع فرید به این شبکه تلویزیونی گفت:من رمز مزدم را افشا نکرده ام و از همه شماره حسابها یک رقم کم کرده ام تا کسی نتواند به اطلاعات یا پولهای مردم دسترسی داشته باشد.

زارع شرکت طرف قرارداد با بانکها در زمینه عابربانکها را متهم اصلی پایین بودن امنیت شبکه دانست و گفت:شرکت مذکور حاضر به خرید سخت افزارهای لازم برای بالابردن امنیت شبکه نیست

وی افزود:عدم نظارت صحیح بر این شرکت باعث شده است تا اطلاعات مردم در دسترس افراد قرار گیرد و با این که من به بانکها هشدار دادم ولی کسی به صحبتهای من توجه نکرد.

زارع فرید که از این فرار کرده است در ادامه مصاحبه خود تصریح کرد:باید بانکهای ایرانی برای افزایش امنیت اطلاعات مشتریان خود بیشتر تلاش کنند

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *