جدیدترین عکس های مهتاب کرامتی به همراه بیوگرافی

در ادامه مطلب…

مهتاب کرامتی شیخ الاسلامی بازیگر سینما و تلویزیون ایران در سال ۱۳۴۹ در ملایر متولد شد و تحصیلاتش را در رشته میکروبیولوژی با مدرک کارشناسی از دانشگاه آزاد اسلامی به پایان رساند.

او دوره کلاس های بازیگری را در کارگاه های ازاد بازیگری می گذراند و همان جا برای نقش “هلن” در فیلم مجموعه مردان آنجلس انتخاب می شود.

کرامتی با همین مجموعه شناخته شد اما نتوانست از این موقعیت استفاده مناسبی کند.

در سال ۱۳۷۷ در فیلم سینمایی “مردی از جنس بلور” به کارگردانی سعید سهیلی به ایفای نقش پرداخت، اما بازی در این فیلم هم برای او درخششی محسوب نشد.

یک سال پس از آن در فیلم “مومیایی ۳” و “مرد بارانی” بازی کرد. اولین فیلم کمدی خوش ساخت با بازی پرویز پرستویی بود که کار چندانی برای او در نقش یک دلال عتیق نداشت و دومین فیلم به کارگردانی ابوالحسن داوودی با بازی ابوالفضل پورعرب بود که در آن ایفاگر نقش یک وکیل بود.

تاکنون مهتاب کرامتی را در قالب یک دختر مهربان و یا بانویی دوست داشتنی در آثارش دیدیم که بازی چشمگیرش طی سال های اخیر را نمی توان نادیده انگاشت.

او برای بازی در فیلم “مرد بارانی” نامزد دریافت جایزه از هجدهمین جشنواره فیلم فجر شد.

سال ۱۳۷۹ را در حالی رو به پایان برد که یک مجموعه تلویزیونی و یک فیلم سینمایی را به کارنامه کاری اش اضافه کرده بود.

وی از فعالیت خود در عرصه بازیگری دست برنداشت. “مریم مقدس” باز هم یک اثر تاریخی، مذهبی به کارگردانی شهریار بحرانی بود که به صورت فیلم و مجموعه تلویزیونی ساخته شد.

بازی در فیلم “بهشت از آن تو” تجربه ای متفاوت از علیرضا داوودنژاد بود که بازی خوب کرامتی به آن جلوه داد.

او در سال های بعدی سعی کرد گزیده تر کار کند و در سال ۱۳۸۰ تنها به بازی در مجموعه تلویزیونی “خاک سرخ” اکتفا کرد که اولین تجربه تلویزیونی حاتمی کیا محسوب می شد.

بازی درخشان کرامتی در نقش یک زن جنوبی که به دنبال دخترش می گردد برای دومین بار رویاروی پرویز پرستویی قرار گرفت.

کرامتی در اکثر فیلم هایی که به ایفای نقش پرداخته نقش ماندگاری از خود بر جای گذاشته است. در سال ۸۱ در فیلم سینمایی “ملاقات با طوطی” همراه با ماهایا پطروسیان و محمدرضا فروتن ظاهر می شود که دومین همکاری او با علیرضا داوودنژاد است.

بازی در سریال تلویزیونی “شاه خاموش” در سال ۸۲ به کارگردانی همایون شهنواز تجربه ناموفقی تاریخی بود که نتوانست هیچ موفقیتی چه از لحاظ تجاری و چه از لحاظ هنری برای او درپی داشته باشد.

سومین تجربه همکاری کرامتی با علیرضا داوودنژاد بازی در فیلم سینمایی “هشت پا” بود.

پس از آن در همکاری با سیروس الوند فیلم سینمایی “رستگاری در هشت و بیست دقیقه” را بازی می کند که در آن با شهاب حسینی و بهرام رادان همبازی است.

او سپس در سال ۸۵ در “حس پنهان” به کارگردانی مصطفی رزاق کریمی در نقش دکتر روانشناسی به ایفای نقش پرداخت. در همان سال چند فیلم دیگر از جمله “پاداش سکوت” مازیار میری و “آدم” به کارگردانی رضا کاهانی را روی پرده داشت.

در سال ۸۶ در فیلم هایی چون “زن ها فرشته اند” به کارگردانی شهرام شاه حسینی در “آتش سبز” به کارگردانی محمدرضا اصلانی ایفای نقش کرده است.

او در سال ۸۷ بازیگر پرکاری شد که نگاه بسیاری از منتقدان را به خود جلب کرد. “تردید”، “دوزخ، برزخ، بهشت”، “بیست” و “شبانه روز” از فیلم های او در این سال بود که بازی خوب او در فیلم “بیست” کاهانی را نمی توان نادیده انگاشت.

کرامتی در سالا ۸۸ دوباره بازیگر گزیده کار شد و فقط در فیلم سینمایی “آدم کش” به کارگردانی رضا کریمی بازی کرد.

در سال ۸۹ در فیلم “آلزایمر” به کارگردانی احمدرضا معتمدی ایفای نقش کرد.در همین سال در فیلم “چیزهایی هست که نمی دانی” فردین صاحب الزمانی در کنار زوج لیلا حاتمی و علی مصفا قرار گرفت.

و بار دیگر در فیلمی از عبدالرضا کاهانی “اسب حیوانی نجیبی است” بازی کرد.

کرامتی امسال با بازی در فیلم” زندگی خصوصی آقا و خانم میم” به کارگردانی روح الله حجازی در سی امین جشنواره بین المللی فیلم فجر شرکت کرد و با حمید فرخ نژاد و ابراهیم حاتمی کیا همبازی شد.

کرامتی در حال حاضر سفیر حسن نیت یونیسف است که سال ها در این عرصه فعالیت می کند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *