گوگل ۱۰۳۰ حق اختراع از آی‌بی‌ام خرید

گوگل ۱۰۳۰ حق اختراع از آی‌بی‌ام خرید
هر چه دعواهای حقوقی میان شرکت‌‌ها بالا می‌گیرد، سندسازی‌های بیشتری برای حفاظت منافع شرکت از دادخواست شکل می‌گیرد. گوگل با این مقوله غریبه نیست، چرا که جمعه گذشته تایید کرد که ۱۰۳۰ حق اختراع از آی‌بی‌ام خریده است. جزئیات این معامله منتشر نشده است.

به‌گزارش بتانیوز، شکی نیست که گوگل بر سر ماجرای Nortel Networks و باختن به اپل آگاه‌تر عمل می‌کند. گفتنی است گوگل برای به‌اختیار گرفتن املاک معنوی نورتل نتورکس، شرکتی بود که پیشنهادش پذیرفته نشد. به‌نظر می‌رسد حقوق اختراع آی‌بی‌ام اواسط ماه جاری میلادی به‌فروش خواهد رسید و گوگل نخستین شرکتی بود که پیشنهاد خود را ارائه کرد.

حقوق اختراعی از جمله ساخت پوشش تراشه و طراحی آن، معماری رایانه، پایگاه‌های داده رابطه‌ای، پروسس‌های شغلی و برنامه‌نویسی شیء‌گرا در فهرست خرید گوگل بود.

در حالی که گوگل یکی از شرکت‌هایی است که به دنبال اصلاح سیستم حق اختراع فعلی است ؛ اما در عمل طور دیگری رفتار می‌کند و تا می‌تواند حقوق اختراع را به‌نام خود ثبت می‌کند.

کنت واکر، مشاور عمومی گوگل پیش تر گفته بود: «سیستم حقوق اختراع باید به‌کسانی جایزه بدهد که نوآوری‌های فوق‌العاده‌ای برای جامعه داشته‌اند، نه کسانی که ادعاهای پوچ و دادخواست‌های مشکوک دارند.»

وی در آن زمان گفته بود: «تلاش گوگل برای خرید اموال معنوی نورتل به‌دلیل ایجاد مانعی برای دیگران بود که از گوگل شکایت نکنند. در نبود یک اصلاح درست، به‌نظر ما بهترین راه‌حل همین است که در پیش گرفته‌ایم.»

گوگل از طرف دیگر شرکت صاحب حقوق اختراع InterDigital را خریده است. این شرکت هیچ محصولی تولید نمی‌کند و تنها صاحب هزاران اختراع و مجوز است. اینتردیجیتال با نوکیا، سامسونگ و چند شرکت دیگر مشکل قانونی داشت.

اپل از طرف دیگر علاقه‌مند خرید اینتردیجیتال بود و به‌نظر می‌رسد ۲ شرکت، خوب می‌دانند که ماجرا از چه قرار است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *