قرص چربی سوزی که ضد سرطان هم هست!

چربی سوزی که ضد سرطان هم هست!

دانشمندان آمریکایی دریافته اند که راز مبارزه با چربی های اضافه می تواند در مغز انسان نهفته باشد. این دانشمندان می گویند دارویی که به کنترل گرسنگی کمک می کند ظرف چند ماه آینده وارد بازار خواهد شد.
 برترین ها: دانشمندان آمریکایی دریافته اند که راز مبارزه با چربی های اضافه می تواند در مغز انسان نهفته باشد. به گزارش برترین ها این دانشمندان می گویند دارویی که به کنترل گرسنگی کمک می کند ظرف چند ماه آینده وارد بازار خواهد شد. این قرص در واقع اشتهای افراد چاق را کاهش می دهد و از این طریق نه تنها چربی های اضافه بدن بلکه احتمال ابتلا به بیماری هایی مانند سرطان، دیابت و ناراحتی های قلبی را کم می کند.

به گزارش برترین ها دانشمندان در این تحقیق  معتقدند که قسمت هیپوتالاموس مغز – که دمای بدن، گرسنگی، تشنگی و خستگی را کنترل می کند- نسبت به این داروها حساس است. پروفسور دومنیکو آسیلی، استاد دانشگاه کلمبیا، می گوید ” آنچه مایه امیدواری است این است که داروها بر این قسمت مغز تاثیر زیادی دارند. در واقع قبلاً هم داروهای دیگری اختراع شده اند که این قسمت مغز را تحت تاثیر قرار می دهند.”

دانشمندان  ژنی را کشف کرده اند که وقتی به موش ها تزریق می شود موجب افزایش اشتها و وقتی بلوک می شود موجب کاهش اشتها می شود. این ژن در انسان ها هم وجود دارد و می تواند هدف داروهای ضدچاقی قرار بگیرد. این داروها ظرف چند ماه آینده در دسترس مردم قرار خواهند گرفت.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *