بهترین گوشی کدام است ؟ مقایسه ی HTC One S با Samsung Galaxy S II

HTC One S یا Samsung Galaxy S II

بهترین گوشی کدام است ؟ مقایسه ی HTC One S با Samsung Galaxy S II

در اینجا میخواهیم این دو موبایل را از جهات مختلف بررسی و شما را برای انتخاب گزینه بهتر راهنمایی کنیم

جهت خواندن و دیدن عکس ها به مشاهده ادامه مطلب مراجعه کنید …

HTC One S مدت اندکی است که جای خود را در ویترین ها باز کرده است و بسیاری علافه مند هستند مقایسه این موبایل و گل سرسبد سامسونگ را بدانند و بتوانند راحت تر از بین این دو موبایل گزینه بهتر را برای خرید انتخاب کنند .

در ابتدا Galaxy S II و One S شباهت بسیاری دارند ، هر دو صفحه نمایش ۴٫۳ اینچی AMOLED ، پردازنده ی دو هسته ای ، دوربین ۸مگاپیکسلی و ظرفیت باتری شبیه بهم دارند اما وقتی دقیق تر نگاه میکنید تفاوت هایی در نرم افزار ، سخت افزار و طراحی مشاهده میکنید که انتخاب از بین دو موبایل بسیار آسان خواهد شد.

********************************

همچنین در جدول زیر مشخصات دو موبایل را میتوانید مشاهده کنید:

بهترین گوشی کدام است ؟ مقایسه ی HTC One S با Samsung Galaxy S II

طراحی

HTC از نظر طراحی One S بسیار عالی عمل کرده است ، قطر نازک در عین استحکام که مدیون آلومینیوم آندی یا اکسیده شده که پوششی سرامیکی با توجه به رنگ موبایل دارد ، در مقابل بدنه تمام پلاستیک Galaxy SII که از نظر وزن تفاوت ناچیزی با بدنه فلزی One S دارد.

One S نه تنها احساس بسیار مطبوعی در دست ایجاد میکند بلکه به لطف گوشه های منحنی و طراحی کم نظیر از نظر ارگونومی هم بسیار خوش دست میباشد . HTC One S از نظر اندازه در مقایسه با Galaxy SII کمی بلندتر است و عرض کمتری دارد در نتیجه هنگام استفاده با یک دست، شست شما براحتی به تمام صفحه تسلط دارد.

تا اینجا باتفاق آراء تمامی امتیازات بخش طراحی را به One S داده ایم اما اگر یک ایراد بتوانیم برای HTC بگیریم عدم پشتیبانی One S از کارت حافظه است البته ۱۶ گیگابایت حافظه داخلی و وجود سرورهای باصطلاح ابری یا کلاود مثل دراپ باکس که ظرفیت ۲۳GB را همراه موبایل به شما هدیه میدهد میتوانند بخوبی این ایراد را بپوشانند .

بهترین گوشی کدام است ؟ مقایسه ی HTC One S با Samsung Galaxy S II

صفحه نمایش

HTC One S مانند Galaxy S II به صفحه نمایش ۴٫۳ اینچی AMOLED مجهز است و اما از نظر استخوان بندی پیکسل ها تفاوت دارند بطوریکه One S از ماتریس PenTile بهره میبرد اما Galaxy SII ماتریس RGB ساده را ترجیح داده است که PenTile باعث میشود دندانه های اندکی را که خیلی محسوس نیست ایجاد شود اما در هر صورت بالاتر بودن رزولوشن One S باعث میشود کمبودی در بین مقایسه دو موبایل مشاهده نکنید (رزولوشن One S، ۹۶۰*۵۴۰ میباشد و Galaxy SII، ۸۰۰*۴۸۰ میباشد). البته PenTile AMOLED باعث میشود که One S صفحه نمایش به نسبت روشن تری از SII داشته باشد و در زیر نور آفتاب نمایش بهتری را از خود نشان بدهد . از نظر رنگ و سایر مشخصات دو صفحه نمایش کاملا شبیه به هم هستند و تفاوت چندانی مشاهده نمیشود.

_______________________________________________________

رابط کاربری

رابط کاربری HTC که HTC Sense نامیده میشود بسیار مرتب و یکنواخت چیده شده است اما در مقابل در TouchWiz (رابط کاربری سامسونگ) به نظر میرسد سامسونگ برنامه های مختلف را با آیکون های مختلف کنار هم چیده و نام آنرا رابط کاربری مناسب گذاشته است مسئله ای که در بسیاری از سایر رابط های کاربری دیگر آندروید نیز به چشم میخورد اما HTC Sense آیکون ها را بسیار هماهنگ تر و زیباتر در کنار هم قرار میدهد ، البته شاید HTC Sense کمی سنگین تر و کندتر به نظر برسد اما در مدل های جدید و پردازنده های دوهسته ای از نظر سرعت کاربری کمبودی را در HTC Sense موجود بر روی One S کمبودی احساس نخواهید کرد و از طراحی بی نظیر HTC لذت خواهید برد.

بهترین گوشی کدام است ؟ مقایسه ی HTC One S با Samsung Galaxy S II

پردازنده

سامسونگ Galaxy S II به پردازنده ی دو هسته ای ۱٫۲ گیگاهرتزی Exynos مجهز است و در مقایسه با دو هسته ی ۱٫۵ گیگاهرتزی Snapdragon S4 که One S از آن بهره میبرد کمی ضعیف تر است ، اما لازم به ذکر است هیچکدام از دو موبایل مشکلی در استفاده از موبایل و برنامه های آندروید برای شما ایجاد نخواهند کرد.

_______________________________________________________

دوربین

HTC One S از رابط کاربری بسیار مجهزی در دوربین بهره میبرد و همچینین امکانات عکسبرداری در حالت های مختلف ، البته Galaxy S II هم چندان کمبودی ندارد میتواند از فاصله بسیار نزدیک و همچنین حالت پانوراما عکسبرداری کند اما در هر صورت One S  از تکنولوژی ImageChip بهره میبرد و البته رابط کاربری جذاب تر. و امکانات جالبی مانند عکسبرداری متوالی با سرعت بالا و عکسبرداری حین فیلمبرداری را دارد.

عکس های تصویربرداری شده توسط هر دو اسمارت فون بسیار خوب هستند ، البته One S اندکی رنگ ها را اشباع میکند و Galaxy S II کمی رنگ ها را سردتر میکند و البته تصاویر One S مطبوع تر میباشند . در زیر میتوانید نمونه هایی از عکس های عکسبرداری شده توسط دو موبایل را مشاهده کنید.

بهترین گوشی کدام است ؟ مقایسه ی HTC One S با Samsung Galaxy S II

کارایی

بلندگوی جلوی HTC One S کیفیت بهتر ، صدای رساتر و کمی بلندتری را در مقایسه با Galaxy S II دارد همچنین نویزگیر میکروفون که هر دو موبایل به آن مجهز هستند صدای شما را بخوبی به طرف مقابل شما میرساند. با استفاده از باتری ۱۶۵۰mAh که هر دو مدل به آن مجهز میباشند کمی One S مدت مکالمه بیشتری را برای شما به ارمغان می آورد که یعنی هر دو موبایل پس از هر بار شارژ حدود یک روز قابل استفاده میباشند.

پایان

در آخر بایستی بگوییم HTC One S اسمارت فونی جذاب تر و مناسب تر در مقایسه با گل سرسبد سامسونگ بود. One S طراحی بهتر ، دوربین سریعتر ، پردازنده ی بهتر و پرسرعت تر و همچنین به HTC Sense 4.0 که رابطی هماهنگ تر با آندروید ICS ، زیباتر و بسیار بهتر از TouchWiz موجود بر روی Samasung Galaxy SII  مجهز است که انتخاب را برای شما بسیار آسان میکند و نشان میدهد HTC با عرضه سری One قصد تغییر دارد و در حال تولید و عرضه ی مدل های با کیفیت بالا و پر سرعت میباشد.

بهترین گوشی کدام است ؟ مقایسه ی HTC One S با Samsung Galaxy S II

قابل توجه همکاران عزیز : از این پس برداشت مطلب بدون ذکر منبع مشکل ساز خواهد شد.

منبع : فانیها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *