از سیمکارت به گوگل، از گوگل به اندروید

سطح: متوسط
از سیمکارت به گوگل، از گوگل به اندروید
وقتی عادت کنید شماره تلفن همه دوستان و آشنایان خود حتی شماره تلفن همراه پدر و مادرتان را در گوشی تلفن همراهتان ذخیره کنید، ممکن است وقتی به گوشی‌تان دسترسی ندارید حتی نتوانید شماره پدر یا مادرتان را نیز به‌خاطر بیاورید! به همین‌دلیل، از دست دادن شماره تلفن‌های ذخیره‌شده در تلفن همراه از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است و بسیاری از کاربرانی که تلفن همراه خود را تعویض کرده و تلفن جدیدی خریداری می‌کنند، اولین کاری که انجام می‌دهند انتقال فهرست مخاطبان خود از تلفن قدیمی به تلفن جدید است.

 انجام این کار در تلفن‌های اندروید بسیار ساده است، چرا که این تلفن‌ها قابلیت اتصال به کاربری شما در جی‌میل را دارد و همین ارتباط به شما کمک می‌کند تا بسادگی اسامی مخاطبان خود را از یک گوشی به گوشی دیگر منتقل کنید. انجام این کار نیز به روش زیر است:

۱ـ پیش از هر چیز ذکر این نکته ضروری است که برای استفاده از این قابلیت باید یک کاربری در سرویس جی‌میل یا سایت گوگل برای خود ایجاد کرده باشید و با ورود به بخش Settings، انتخاب گزینه Accounts و در نهایت انتخاب گزینه Add Account، آن را به تلفن همراه خود اضافه کنید.

از سیمکارت به گوگل

۲ـ برای انتقال فهرست مخاطبان خود از سیمکارت به تلفن همراه و سپس به کاربری خود در گوگل ‌باید ابتدا در تلفن همراه اندرویدی خود نرم‌افزار Contacts را اجرا کنید.

۳ـ به تب Contacts بروید و دکمه منو را فشار دهید.

۴ـ گزینه Import‌‌/‌‌Export را انتخاب کنید و سپس Import from SIM Card را فشار دهید.

۵ـ در این مرحله از شما در خصوص مقصد انتقال پرسیده می‌شود که ‌باید برای پاسخ به آن کاربری خود در سرویس گوگل‌‌ (‌‌جی‌میل) ـ که قبلا ایجاد کرده بودید ـ را انتخاب کنید. پس از اتمام این کار، سیستم‌عامل اندروید، سیمکارت شما را اسکن کرده و فهرستی از مخاطبان موجود در آن را به شما نمایش می‌دهد تا با انتخاب همه یا برخی از مخاطبان موردنظر خود نسبت به انتقال آنها اقدام کنید.

۶ـ در پایان مخاطبان موردنظر شما از سیمکارت فراخوانی شده و به کاربری شما در گوگل منتقل می‌شوند.

از گوگل به تلفن جدید

۱ـ پس از انتقال موفقیت‌آمیز فهرست مخاطبان از سیمکارت به کاربری موردنظر در گوگل‌‌ (‌جی‌میل)، برای منتقل‌کردن آنها روی دیگر تلفن‌های اندروید، کافی است کاربری موجود در گوگل‌‌ (‌جی‌میل) را در بخش کاربران تلفن جدید که در مرحله اول نیز به آن اشاره شد، وارد کنید. با انجام این کار به ‌محض اتصال به این کاربر، اسامی مخاطبان موجود در آن باگوشی تلفن شما هماهنگ و مخاطبان جدید به تلفن همراه شما اضافه می‌شوند.

توجه: اگر پس از انتقال لیست تماس‌ها قادر به مشاهده مخاطبان خود نبودید، ‌باید تغییراتی را در بخش نمایش مخاطب نرم‌افزار Contacts اعمال کنید. برای اعمال این تغییرات ابتدا به نرم‌افزار Contacts مراجعه کنید سپس دکمه منو را فشار دهید و در نهایت Display Options را انتخاب کنید. حالا کاربری خود در گوگل‌‌ (‌‌جی‌میل) را انتخاب و مشخص کنید که کدام دسته‌بندی‌ها در فهرست مخاطبان تلفن همراه شما نمایش داده شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *