جام‌جهانی والیبال در ژاپن و پیروزی ایران در مقابل لهستان

ملی‌پوشان والیبال ایران از ساعت ۹:۳۰ امروز به وقت ایران در چهارمین مسابقه خود در رقابت‌های جام‌جهانی برابر لهستان قرار گرفت و بازی را با نتیجه ۳ بر ۲ به سود خود رقم زد.
این بازی در حالی برگزار شد که پیش از آغاز رسمی مسابقات تیم ایران توانسته بود در دیداری دوستانه با حساب ۳ بر ۲ لهستان را مغلوب کند.
جام‌جهانی والیبال در ژاپن و پیروزی ایران در مقابل لهستان

در گیم نخست این بازی شاگردان ولاسکو بسیار خوب بازی کردند، هرچند که دو تیم در زدن سرویس‌ها کمی ضعیف بودند، اما تیم ایران با دفاع‌های خوب نادی و حمله‌های مناسب از بازارگرد و کمالوند ار حریف خود عقب نماند و در پایان با اختلاف دو امتیاز بازی را به تیم سوم لیگ جهانی واگذار کرد.
شاگردان ولاسکو این گیم را با حساب ۲۵ بر ۲۳ به شاگردان آناستازی واگذار کردند تا لهستانی‌ها ایران را جدی‌تر بگیرند.

گیم دوم را ایرانی‌ها کمی متزلزل آغاز کردند و ۴ امتیاز از حریف خود عقب افتادند و ولاسکو مجبور شد تا با گرفتن وقت استراحت وقفه‌ای در جریان بازی ایجاد کند که این وقفه بسیار به موقع و مناسب بود چرا که پس از آن بازیکنان تیم ایران اختلاف را به یک امتیاز رساندند.
فیاضی ۱۸ ساله در این گیم وارد میدان شد؛ در امتیاز ۲۰ بر ۱۹ بود که تیم ایران با سرویس هدفمند نادی از حریف خود پیش افتاد تا آناستازی درخواست وقت استراحت فنی کند. در این گیم بازهم شاهد دو تعویضه‌های ولاسکو بودیم، یعنی بازارگرد و حسینی جای خود را به مهدوی و غفور دادند. امتیازات پایاپایی پیش رفت تا اینکه مهدی بازارگرد توانست امتیاز ۲۶ را برای ایران کسب کند و تیم ایران با حساب ۲۶ بر ۲۵ از حریف خود پیش بیفتد تا این بار آناستازی بازهم درخواست وقت استراحت فنی کند. در امتیازات پایانی این پوریا فیاضی بود که موفق شد ۲ امتیاز برای ایران کسب کند تا تیم ایران این گیم را با نتیجه ۲۸ بر ۲۶ به سود خود رقم بزند.

گیم سوم را لهستانی‌ها بازهم بسیار خوب آغاز کردند و با حساب ۴ بر صفر از ایران پیش افتادند و ولاسکو مجبور شد تا درخواست وقت استراحت کند. کشاورزی جایگزین کمالوند شد و در ادامه لهستانی تا امتیاز ۸ بر ۲ هم اختلاف خوبی با ایران داشتند تا تیم‌ها به وقت استراحت فنی اول رفتند.
در ادامه این گیم بازهم لهستانی‌ها بسیار بهتر بودند و در لحظاتی از بازی ۹ امتیاز اختلاف ایجاد کنند و با خیالی آسوده کار را دنبال کنند. زمانی که امتیاز ۱۵ بر ۵ به سود لهستان بود ولاسکو حسام بخششی را برای نخستین بار در این مسابقات به میدان فرستاد، اما حضور وی هم تاثیر چندانی نداشت و بازهم لهستانی‌ها امتیاز گرفتند و با رسیدن به امتیاز ۱۶ بر ۵ تیم‌ها به وقت استراحت فنی دوم رفتند.
در این گیم لهستانی‌ها سرویس‌های پرشی و قدرتی بسیار خوبی می‌زدند و اجازه ابتکار عمل در حمله را به ایرانی‌ها نمی‌دادند.
ولاسکو که تقریبا می‌دانست این گیم را واگذار خواهد کرد سعی کرد تا بازیکنان اصلی را بیرون بکشد تا استراحت کنند و خود را برای گیم‌های بعدی آماده کنند. در پایان بازیکنان ایران در گیمی که تقریبا حرفی برا گقتن نداشتند بازنده شدند و نتیجه ۲۵ بر ۸ به حریف پرقدرت خود واگذار کردند.

در آغاز گیم چهارم به نظر می‌رسید که ملی‌پوشان ایران برای جبران نتیجه ضعیف گیم قبلی وارد میدان شده‌‌اند. سرویس‌های قدرتی و هدفمند لهستانی‌ها بازیکنان ایران را دچار مشکل کرد و بازهم این شاگردان آناستازی بودند موفق شدند با نتیجه ۸ بر ۴ از ایران پیش بیفتند. در ادامه بازیکنان ایران اختلاف را کم کردند، اما لهستانی‌ها زمانی به امتیاز ۱۶رسیدند که تیم ایران در امتیاز ۱۱ مانده بود. اشتباهات بازیکنان ایران کمک زیادی به لهستانی‌ها کرد تا به این امتیاز برسند.
امتیاز ۱۷ بر ۱۵ به سود لهستان موجب شد تا آناستازی احساس خطر کند و وقت استراحت بگیرد که این حرکت وی موثر بود چراکه بازهم اختلاف امتیاز بیشتر شد و به ۴ رسید؛ در مقابل ولاسکو هم دست به دو تعویضه زد و نتیجه گرفت، چرا که دو بازیکن جوان ایران به‌نام‌های فیاضی و غفور عملکرد خوبی داشتند و موفق شدند اختلاف امتیاز را به یک برسانند تا لهستانی‌ها ۲۰ بر ۱۹ از ایران جلو باشند.
روند رو به رشد ایرانی ها با دفاع خوب زرینی و حمله غفور ادامه پیدا کرد تا ایران با حساب ۲۳ بر ۲۲ از حریف خود پیش بیفتد. در امتیاز ۲۴ لهستانی‌ها سرویس را از دست دادند و در مقابل زرینی هم توپ سرویس را از دست داد تا بازی ۲۴ بر ۲۴ مساوی شود. لهستانی‌ها بازهم سرویس را خراب کردند تا موسوی از توپ برگشتی لهستانی استفاده کند و نتیجه این گیم را به با حساب ۲۶ بر ۲۴ به سود ایران رقم بزند؛ با این حساب بازی به گیم پنجم کشیده شد تا حداقل روند کسب ۳ امتیازهای لهستان در جام‌جهانی متوقف شود.

نخستین امتیاز گیم پنجم را لهستانی‌ها کسب کردند. بازی با از دست دادن سرویس توسط لهستانی‌ها ۲ بر ۲ مساوی شد و در ادامه دفاع بسیار خوب فیاضی موجب شد تا ایران ۳ بر ۲ از حریف پیش بیفتد. لهستانی‌ها در امتیاز ۴ هم سرویس را از دست دادند و در ادامه هم نتوانستند حمله خوبی داشته باشند تا اختلاف امتیاز در این گیم به ۲ به سود ایران برسد و آناستازی با عصبانیت درخواست وقت استراحت فنی کند.
روند سرویس‌ها و حمله ایران بسیار متحول شد و زرینی توانست ایران را ۶ بر ۳ از تیم سوم لیگ جهانی پیش بیاندازد.
شاگردان آناستازی که در دوران بازیگری به کوتوله معروف بود روحیه چندانی برای ادامه بازی نداشتند و این ایرانی‌ها بودند که مقتدرانه پیش می‌رفتند. اختلاف امتیاز به ۴ رسید و تیم ایران ۱۰ بر ۶ از لهستان پیش افتاد.
ولاسکو زمانی که دید لهستانی‌ها اختلاف را کم کرده و به امتیاز ۸ رسیده‌اند درخواست زمان استراحت کرد تا وقفه‌ای در جریان بازی ایجاد کند. اشتباهات فردی لهستانی‌ها و انگیزه بالای مردان آریایی موجب شد تا آناستازی با دست پاچگی درخواست وقت استراحت کند. در امتیازهای پایانی این گیم ولاسکو که معمولاً با آرامش کنار زمین می‌ایستد با گرفتن هر امتیاز همراه با بازیکنان شادی کند.
در امتیاز ۱۴ کشاورزی وارد زمین شد، اما وقتی ایران دو امتیاز را به حریف واگذار کرد ولاسکو در جریان بازی وقفه‌ای ایجاد کرد. در این بازی هم پوریا فیاضی جوان توانست امتیاز پایانی را برای ایران کسب کند تا ایران در پایان ۳ بر ۲ حریف قدرتمند خود را شکست دهد.

لهستانی‌ها پیش از این ۳ بر صفر کوبا را شکست داده بودند و در بازی دوم خود ۳ بر یک آرژانتین  و در بازی سوم خود ۳ بر یک صربستان را مغلوب کرده بود و ایران هم موفق شده بود تیم‌های ژاپن و صربستان را به ترتیب با حساب ۳ بر یک و ۳ بر ۲ شکست دهد و برابر کوبا با حساب ۳ بر صفر مغلوب شده بود.

بازی بعدی ایران فردا از ساعت ۵:۳۰ صبح برابر آرژانتین برگزار خواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *