بانک های ایرانی توسط انگلیس تحریم شدند (خبر)

خبر تحریم بانک های ایرانی توسط انگلیس

بانک های ایرانی توسط انگلیس تحریم شدند (خبر)

درحالیکه روز دوشنبه اعلام شد وزارت اقتصاد و امور مالی بریتانیا هرگونه همکاری موسسات مالی و اعتباری بریتانیا با ایران و طرف قرارداد و معامله با بانک مرکزی جمهوری اسلامی را ممنوع کرده است، یکی از سخنگویان دیوید کامرون، نخست وزیر بریتانیا گفته است: “در مورد اعمال تحریم های مالی جدید علیه جمهوری اسلامی هماهنگی هایی با آمریکا و کانادا خواهیم داشت و می خواهیم با سایر کشورهای اروپایی هم در این باره صحبت کنیم.”

لطفا برای خواندن ادامه به ادامه مطلب مراجعه کنید…

همزمان آمریکا و کانادا نیز خاطر نشان کرده اند بزودی تحریم های اقتصادی بیشتری علیه سیستم مالی جمهوری اسلامی ایران اتخاذ خواهند کرد.

به گزارش رویترز، همزمان، یک مقام دولت آمریکا روز دوشنبه گفت که واشینگتن هماهنگ با بریتانیا و کانادا و در راستای تشدید فشار ها بر جمهوری اسلامی تحریم های تازه ای را علیه اقتصاد ایران در نظر گرفته است. این مقام آمریکایی گفته است، این تحریم ها شرکت های ایرانی، سپاه پاسداران و بخش پتروشیمی را هدف قرار خواهند داد.

این مقام آمریکایی به خبرگزاری آسوشیتدپرس گفته است که این تحریم ها روز دوشنبه توسط هیلاری کلینتون، وزیر امور خارجه آمریکا اعلام خواهند شد.

روزنامه «وال استریت جورنال» نیز از قول مقامات آمریکایی گزارش داده که دولت باراک اوباما قرار است ایران و بانک مرکزی ایران را به عنوان محدوده “پولشویی” معرفی کند!

براساس این روش وزارت خزانه داری آمریکا رسما برخلاف تمایل و فشار گروه زیادی از نمایندگان مجالس از دو حزب آمریکا، بانک مرکزی ایران را در فهرست تحریم و مجازات قرار نخواهد داد.

به گفته مقامات آمریکایی این اقدام جدید برای تمام دولتها و موسسات مالی و تجاری در سراسر جهان یک هشدار جدی خواهد بود تا از معامله با بانک مرکزی ایران، خرید نفت آن کشور خودداری کرده و بدانند که در آینده ممکن است اقدامات جدی تری در این زمینه صورت بگیرد.

یک مقام دولت آمریکا به «روزنامه وال استریت جورنال» گفت :”چنین روشی به کشورهای دیگر فرصت خواهد داد تا به شکل مناسبی فعالیت های اقتصادی خود را برنامه ریزی کرده و به شکلی خرید نفت ایران را کاهش دهند که بازار انرژی را متلاطم نکند.”

همزمان تعداد بیشتری از موسسات و نهادهای ایرانی فعال در زمینه حمایت از فعالیت های صلح آمیز هسته ای  کشورمان توسط دولت آمریکا در فهرست تحریم قرار می گیرند ،از جمله موسساتی که در توسعه و ساخت سانتریفوژها و تولید پلتونیوم در راکتور آب سنگین اراک نقش دارند. فهرست جدید تحریم ها شامل نهادها و شرکت هایی نیز خواهد شد که درتولید نفت خام و صنایع پتروشیمی ایران نیز فعال هستند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *