پرداخت حقوق به بیکاران در ایران

 هادی مقدسی با بیان اینکه طرح بیمه بیکاری متقاضیان کار در کمیسیون اجتماعی به تصویب رسیده اظهار داشت: این طرح در انتظار مطرح شدن در صحن علنی مجلس است.
وی ادامه داد: این طرح به عنوان هفتمین دستور کار مجلس براساس اولویت و نوبت قرار دارد.

رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس با اشاره به اینکه طرح بیمه بیکاری متقاضیان کار جزء اولویت ها است، گفت: به جریان افتادن این طرح در صحن علنی مجلس بستگی به میزان و حجم دستورهارهای قبلی مجلس دارد که چقدر زمان برای تصویب آن ها داشته باشد.

به گفته این نماینده مجلس هشتم، برخی طرح های برگردانده شده از سوی شورای نگهبان در دستورکار مجلس است و اکنون این طرح در اولویت هفتم است.

وی در خصوص تأمین منابع مالی طرح بیمه بیکاری متقاضیان کار تصریح کرد: منابع قرض الحسنه بانک ها یکی از منابع درنظر گرفته شده برای این طرح است.

مقدسی افزود: پیشنهادهای متفاوتی برای حداقل و حداکثر مقرری کارجویان دیده شده، اما ضمن برقراری پوشش بیمه ای که هزینه آن به صورت قرض الحسنه خواهد بود مبالغی در نظر گرفته شده است.

رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس تأکید کرد: منابع دیگر نیز برای آن درنظر گرفته شده، و نظر نهایی را نمایندگان در صحن مجلس خواهند داد و مهم این است پیش بینی منابع مغایر با اصل ۷۵ قانون اساسی نبوده و باعث کاهش درآمدهای دولت نشود.

مقدسی تصریح کرد: طبق این طرح کمک هزینه ۲۰۰ هزار تومان برای افراد مجرد در ماه و ۲۵۰ هزار تومان برای افراد متأهل حداکثر تا ۲ سال در نظر گرفته شده است.

وی خاطرنشان کرد: این کار به منظور حمایت و کاهش دغدغه های معیشتی افراد جویای کار است و در صورتی که تا قبل از ۲ سال مشغول به کار شد هزینه ای را که استفاده کرده به صورت اقساط بلندمدت حداقل ۵۰ ماهه از حقوق خود پرداخت خواهد کرد.

این نماینده مجلس ادامه داد: در صورتی که در این دو سال فرد متقاضی مشغول به کار نشد نشان می دهد که این فرد قصد پیداکردن شغل ندارد و کل پول دریافتی از ضامن فرد کسر خواهد شد.

به گفته مقدسی، هزینه های بیمه تأمین اجتماعی جدای از مقرری پرداختی به کارجویان است و تمام هزینه ها از صندوق بیمه بیکاری پرداخت می شود که در مجموع ماهانه نزدیک به ۳۵۰ هزار تومان خواهد بود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *