رونمایی از سیم کارتهای جدید نسل سوم ۲ آذر ۹۰

رونمایی از سیم کارتهای جدید نسل سوم ۲ آذر ۹۰

عرضه سیمکارتهای نسل سوم از دوم آذر ماه/ مکالمه؛ دقیقه‌ای ۸۵ تومان
خبرگزاری مهر به نقل از فانیها – گروه فناوریهای نوین: وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات از رونمایی و آغاز به کار سومین شبکه موبایل از دوم آذر ماه خبر داد و گفت: سیم کارتهای اپراتور سوم موبایل به قیمت ۱۲۴ هزار و ۸۰۰ تومان و با تعرفه مکالمات دقیقه ای ۸۵ تومان عرضه خواهد شد…

جهت خواندن به مشاهده ادامه مطلب مراجعه کنید …

به گزارش خبرنگار مهر، اپراتور سوم تلفن همراه کشور که وابسته به شرکت سرمایه گذاری تامین اجتماعی – شستا- است اردیبهشت ماه سال ۸۹ موفق شد بدون سرمایه گذاری خارجی، پروانه بهره برداری از سومین شبکه موبایل در ایران را از آن خود کند که زمان لازم الاجرا شدن پروانه این اپراتور پس از دریافت گواهی عدم تداخل فرکانس از رگولاتوری و پرداخت مبلغ حق الامتیاز اولیه ۳۱ مرداد ماه سال ۸۹ بود و براساس آن تامین تله کام ۹ ماه فرصت داشت که بهره برداری تجاری از این شبکه را آغاز کند.

هم اکنون و براساس اعلام تامین تله کام، شبکه اپراتور سوم تلفن همراه بعد از ۶ ماه تاخیر از زمان بهره برداری در کرج راه اندازی اولیه شده و وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات، راه اندازی رسمی و عرضه سیم کارتهای عمومی این اپراتور را از اول آذر ماه وعده داده است.

اجازه فروش عمومی سیم کارت بعد از ارزیابی کیفیت

رضا تقی پور با بیان اینکه اجازه فروش عمومی برای سیم کارتهای اپراتور سوم بعد از ارزیابی کیفیت ارائه می شود خاطرنشان کرد: بعد از تستهای ارزیابی کیفیت، هفته آینده سیم کارتهای اپراتور سوم که نسل سوم ارتباطات سیار خواهد بود وارد بازار می شود.

وی با بیان اینکه تعرفه سیم کارت و مکالمات با این اپراتور ابلاغ شده است اظهار داشت: تفاوت قابل ملاحظه نسل سوم ارتباطات سیار با موبایل های موجود در کشور بحث موبایل مکالمه تصویری است و نیز در کنار این، بسیاری از خدمات با حجم و سرعت بالا ارسال می شود.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات ارسال تصویر، ارسال اطلاعات با حجم بال و استفاده از خدمات بهداشت و درمانی، بانکداری و تجارت و دریافت نقشه و راهنما را از دیگر خدمات ارزش افزوده سیم کارتهای اپراتور سوم عنوان کرد و گفت: سیم کارتهای اپراتور سوم با توجه به بررسی شرایط بازار با قیمت ۱۲۴ هزار و ۸۰۰ تومان وارد بازار می شود.

مکالمه با اپراتور سوم گرانتر از اپراتورهای دیگر

به گزارش مهر، تقی پور با بیان اینکه در حال حاضر اپراتور اول و دوم برای ارائه نسل سوم موبایل با محدودیت پروانه ای مواجه هستند و اپراتور سوم براساس دوره حفاظت تا دو سال می تواند به صورت انحصاری خدمات نسل سوم موبایل را ارائه کند گفت: پس از اتمام دوره حفاظت اپراتور سوم، مجوز فعالیت اپراتورهای دیگر برای ارائه خدمات نسل سوم صادر خواهد شد.

وی قیمت پالس مکالمات با اپراتور سوم را به دلیل بهره گیری از پهنای باند بالاتر گرانتر از پالس مکالمات اپراتورهای اول و دوم اعلام کرد و گفت: پالس مکالمات این اپراتور به صورت ثانیه ای و دقیقه ای بنا به انتخاب مشترک خواهد بود و از آنجایی که نسبت به شبکه اپراتورهای دیگر به مشترکان اپراتور سوم ۶ برابر پهنای باند نسبت به اپراتور اول و دوم تخصیص داده می شود هزینه استفاده از این سیم کارتها متفاوت خواهد بود.

وی با بیان اینکه مشترکان با استفاده از این سیم کارتها می توانند حجم زیادی از اطلاعات را انتقال دهند گفت: هزینه هر پالس مکالمه با موبایل اپراتور سوم حدود ۸۵ تومان برای هر دقیقه خواهد بود که این هزینه به صورت خطی و نسبت به استفاده از پهنای باند افزایش می یابد.

کنترل شدید وزارت ارتباطات در ورود تجهیزات موبایل به کشور

به گزارش مهر، وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات عدم اجرای قوانین از سوی شهرداریها در همکاری با اپراتورهای موبایل برای نصب سایتهای BTS  را از جمله دلایل کندی توسعه شبکه های موبایل عنوان کرد و گفت: شهرداریها باید مکانهای مناسب را در اختیار اپراتورهای موبایل برای نصب دکل قرار دهند و با وجودی که در این زمینه مصوبه دولت به شهرداریها ابلاغ شده است اما این قانون به صورت کامل اجرا نمی شود به نحوی که حتی در برخی مراکز استانها قوانینی به موازات این قوانین وضع شده است که جلوی پیشرفت کار اپراتورها را می گیرد.

وی با تاکید بر اینکه هیچ ادعایی وجود ندارد که آنتهای BTS هیچگونه عارضه ای نداشته باشند ادامه داد: اما چنانچه این تجهیزات در حد استاندارد باشد قطعا ضرری متوجه انسان نخواهد شد.

تقی پور با بیان اینکه اطراف ما پر از سیگنالهای الکترومغناطیسی است و تمامی افراد در محیط پیرامون خود این امواج را دارند تصریح کرد که وزارت ارتباطات در مورد ورود تجهیزات شبکه موبایل کنترل شدیدی دارد و پس از تست آنها از سوی سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی برای تست نهایی این تجهیزات را در اختیار سازمان انرژی اتمی قرار می دهد و در نهایت نیز تمامی تجهیزات نصب شده گواهی تایید پس از آغاز به کار نیز خواهند گرفت.

وی گفت: آنتن های موبایل تنها در فاصله ۱۲۰ سانتیمتری از مرکز دکل ممکن است خطرساز باشد که در این فاصله نیز کسی نمی تواند در کنار آن قرار گیرد.

راه اندازی رومینگ متقابل میان اپراتورهای موبایل داخلی

به گزارش مهر، وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات همچنین از تصویب آیین نامه رومینگ متقابل میان اپراتورهای فعال در کشور خبر داد و گفت: با تصویب نهایی این طرح، شبکه اپراتورها در داخل کشور می توانند یکدیگر را پوشش دهند به نحوی که سیم کارت یک اپراتور می تواند در شبکه اپراتور دیگر از طریق رومینگ آنتن دهد.

وی با بیان اینکه این آیین نامه در نوبت تصویب نهایی در کمیسیون تنظیم مقررات ارتباطات است افزود: تعویض اپراتور بدون تغییر شماره مشترک از دیگر طرح هایی است که مقررات آن تصویب شده و در نوبت تصویب نهایی کمیسیون تنظیم مقررات قرار دارد.

تقی پور اجرای این دو طرح را تسهیل امور مشترکان و نیز همکاری متقابل اپراتورها برای سرویس دهی بهتر به مشترکان عنوان کرد و در مورد آخرین وضعیت ورود چهارمین اپراتور به شبکه ارتباطی کشور تاکید کرد که این اپراتور، اپراتور دسترسی به فیبرنوری است که برمبنای شبکه های نسل آینده – NGN – تمامی سرویس های دیتا و صوت و تصویر را در اختیار مشترکان قرار می دهد و اجازه صدور پروانه آن از دولت گرفته شده است.

وی گفت: تدوین پروانه اپراتور چهارم مراحل نهایی خود را طی می کند و بعد از صدور پروانه، مراحل اجرایی آن شروع می شود.

به گزارش مهر، مراسم رونمایی از نام و لوگوی برند اپراتور سوم تلفن همراه کشور که قرار است سیم کارتهای نسل سوم را وارد بازار کند ۳۰ آبان ماه جاری برگزار می شود.

منبع : مهر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *